3 Mart 2010 Çarşamba

Motivasyon Budur

Severek takip ettiğim futbol bloglarından birisidir Aceto Balsamico.Orda gördüm, Atletico Madrid’in teknik direktörü Quique Sánchez Flores İstanbul’daki rövanş maçı için motivasyon konusunda havaya sokmak için futbolcularına Al Pacino’nun Any Given Sunday(Kazanma Hırsı) filminden efsane "peace with inches" konuşmasını izlettirmiş.Oliver Stone’un hep yazıp hem yönettiği 1999 yapımı filminde Al Pacino’ya Jamie Foxx,Cameron Diaz ve Dennis Quaid eşlik ediyor.

any_given_sunday_ver2


Türkçesi için;

"ne soyliyecegimi bilemiyorum uc dakika sonra profesyonel kariyerinizin en onemli mucadelesi basliyor. her sey bugune bagli. ya takim olarak duzelir. yada parcalaniriz. santim santim*. taki biz bitene dek. su anda cehennemdeyiz. inanin. burada kalabilir ve kendinizi harciyabilirsiniz yada tekrar isiga ulasiriz. cehennemden yavas yavas cikabiliriz. bunu sizin icin yapamam. cok yasliyim. etrafa bakiyorum ve bu genc yuzleri gordugumde, orta yaslarda bir erkegin yapabilecegi tum hatalari yaptigimi dusunuyorum. tum parami savurdum. beni seven herkezi uzaklastirdim. aynada gordugum surata bile dayanamiyorum.yaslandiginizda sizden birseyler alir. bu hayatin bir parcasi. ama birseyleri kaybetmeye basladiginizda ogrenirsiniz. hayatin santimlerden ibaret bir oyun oldugunu anlarsiniz. macta hayatta ve futbolda hata payi okadar dusuk ki. erken yada gec atilan bir adim, sizi hedefinizden uzaklastirir. yarim saniye yavas yada hizli kalirsaniz, yakalayamazsiniz. her yerde santimler onemlidir, hayatin her molasinda, dakikasinda ve saniyesinde. bu takimda o santimler icin savasiriz. bu takimda biz ve etrafimizdaki, herkes, o santim icin savasir. o santim icin tirnaklarimizla bogusuruz. cunku birbirine eklendiginde kaybetmek ile yenmek arasindaki farki belirliyecek! olmek ile yasamak arasindaki farki!sunu bilin: her oyunda olmeye hazir olanlar o santimi kazanacaktir. bundan sonra bir hayatim olacaksa nedeni, o santim icin savasmaya ve olmeye hazir olmamdir. yasamak budur iste. yuzunuzun onundeki onbes santim! bunu yapmanizi sagliyamam. yaninizdakine bakin! gozlerine bakin! sizinle beraber o santim icin savasacak birini goreceksiniz. kendisini takim icin feda edebilecek birini goreceksiniz. gerektigi zaman ayni seyi sizin de onun icin yapacagini bildigi icin. iste bu bir takimdir. ya takim olarak duzeliriz. yada birey olarak oluruz..."

*
Share/Save/Bookmark

2 yorum:

  1. Reyes'in en sevdiği film bu olabilir zira ne kadar etkilendiğini sahada fazlasıyla gördük

    YanıtlaSil
  2. Servet'e de tatar ramazanı izlettirmişler galiba..reyes'i haşat etti:)

    YanıtlaSil