İş Bankası Maximum Kart ana partnerliğinde 15 Şubat’ta başlayacak 17. !f İstanbul Bağımsız
Filmler Festivali’nin
sürprizlerinden biri de “Sevmek Zamanı” olacak. Dönemin ötesinde sinema
anlayışı, Müşfik Kenter ve Sema Özcan’ın etkileyici performansları ve katmanlı
senaryosuyla tüm zamanların en iyi Türkiye filmlerinin başında gelen, Türkiye
sinemasının auteur’lerinden Metin Erksan’ın sürreel başyapıtı “Sevmek
Zamanı”, yenilenmiş kopyasıyla ilk kez genel seyirciyle buluşacak!
“Antonionivari bir modernizmle Tanpınarvari bir ‘huzur’”
Reha Erdem’den Nuri Bilge Ceylan’a, Türkiye’de bir çok yönetmeni etkilemiş ve onlara ilham vermiş olan “Sevmek Zamanı”, Büyükada’da bir zengin evinde boyacılık yapan Halil adlı bir adamın,
evde karşılaştığı bir kadın fotoğrafına aşık olmasını ve onun suretine saplanıp
kalışını konu alıyor. Döneminde Erksan’ın biçimsel
yeniliği ve Yeşilçam sinemasına aykırı sinema anlayışı yüzünden
gösterilecek sinema bile bulamayan ama yıllar içerisinde kült’e dönüşen film, “Tüm Zamanların En iyi Türkiye Filmleri” soruşturmalarında
ilk sıralardaki yerini de korumaya devam ediyor.
Dünyaca ünlü Fransız sinema yazarı Georges Sadoul’ün “Toplumsal bir temele sahip, eşine az rastlanan
modern bir film” dediği; Fatih Özgüven’in “Antonionivari bir modernizmle
Tanpınarvari bir ‘huzur’ duygusunun tuhaf, güzel ve belki de günü için fazla erken bir karışımı” yorumunu yaptığı; Selim
İleri’nin “Büyük, korkunç yalnızlığı, ‘imkânsız aşk’ı öylesine şiirli yansıtmıştır
ki, kederden çarpılıp
kalırsınız” sözleriyle tarif ettiği “Sevmek Zamanı”, Metin Erksan
ve Kemal Demirel’e ait katmanlı senaryosu, incelikli diyalogları, Müşfik Kenter ve Sema Özcan’ın etkileyici
performansları, Mengü Yeğin’in şiirsel
siyah-beyaz görüntüleri ve Metin Bükey’in unutulmaz müziğiyle hafızalardaki
yerini de eskimeden sürdüren bir klasik.
Yenilenmiş kopya ilk kez !f İstanbul’da!
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Prof. Sami Şekeroğlu Sinema Televizyon Merkezi öğrencileri tarafından restore edilen “Sevmek Zamanı”,
50. yılı nedeniyle Merkez’de kısıtlı bir seyirciye gösterilmişti. Filmin
yenilenmiş kopyasının genel seyirciyle buluşması ise, 15 Şubat’ta başlayacak
17. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde olacak.
*
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder