Gerçi afiş tasarım olayında Hollywood da bizi iyi temsil eden ünlü tasarımcı Emrah Yücel kendini sanatçı olarak değil de daha çok tasarımcı olarak tanımladığından bu duruma iki farklı noktadan bakmak gerekir.Zira kendisi yaptığı işi kısaca “haftasonları insanların cebinden paralarını almak” olarak değerlendirdiğinden olayın sanattan çok sipariş usulu çalışılan bir ‘business’ olduğunu vurguluyor.Hollywood’da bir çok başarılı yapımın içinde yer alan Yücel ,konunun sanattan nasıl ayrıldığını çok güzel özetliyor.”Ben bir sanatçı değilim. Ben tasarımcıyım. Sanatçılar kişisel yorumlarını katarlar.Oysa tasarımcılık sanat ile sürekli flört eder, ondan esinlenir, ondan beslenir ama tasarımcılığın özünde sipariş vardır.Yani müşteri memnuniyeti temellidir. Bu gerçek pek çok tasarımcının hayatı boyunca kabullenemediği bir gerçektir. Genellikle yönetmenler ile yaptığımız toplantılarda söylediğimiz ilk söz şudur. “Bizi şu anda sevmenizi istemiyoruz. Bu toplantıdan sizi memnun ederek çıkabiliriz, ama filminizin ilk hafta sonu gişesinde hayal kırıklığına uğramak istemiyorsanız bizi dinlemeniz lazım. Bizi ilk hafta sonu başarısından sonra sevmenizi istiyoruz….Mesela Cold Mountain(Soğuk Dağ) filminin afişini tasarlarken yapımcıların isteği üzerine üç kafanın yanyana olduğu klasik bir afiş hazırlamak zorunda kaldık”diyerek.Bu bakımdan aslında yapılan işlerin belli bir kalıp üzerinden yapıldığını görürüz.İşte aşağıda klişe bir kalıp örneği ve bizdeki tezahürü;
*18 Nisan 2010 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder