6 Ekim 2015 Salı

Korku Terapisi yakında sinemalarda

SİNOPSİS

“The Others”, “The Sea Inside”, “Thesis” filmleriyle büyük beğeni kazanan, Oscar ödüllü yönetmen Alejandro Amenabar’ın yeni filmi “Regression”da izleyicileri gerilimi yüksek dakikalar bekliyor. Film, 1990 yılında Minnesota’da geçiyor. Dedektif Bruce Kenner (Ethan Hawke), babası John Gray'i (David Dendrick) korkunç bir suçla itham eden Angela'nın (Emma Watson) vakasını araştırmaktadır. John beklenmedik bir şekilde, olayı hatırlamasa da suçunu kabul eder. Tanınmış psikolog Dr. Raines (David Thewlis) anılarını canlandırmak için John’a yardımcı olur ve birlikte ülke çapında, dehşet verici bir gizemi ortaya çıkarırlar.

YAPIM HAKKINDA

Alejandro Amenábar, "Regression" ile gerilim türündeki filmlerine dönüş yapıyor. Amenábar yeni filmiyle ilgili şöyle diyor: "Regression: Gerileme" terimi geriye dönüşü temsil ediyor. Bana göre bu proje "Thesis" filmiyle başladığım kariyerimin belirleyicisi olan gizem türüne yeniden dönüş niteliğinde. "Thesis", korkuyu tasarlamanın bazen üstümüzde hipnoz etkisi yaratabileceğini inceliyordu. "Open Your Eyes"da, hayallerin ve gerçeklerin iç içe geçmesi konu ediliyordu. "The Others"ta da eski klasik gerilim filmlerinin tadını geri getirme çabası vardı. Hep beni motive eden şeyi arıyorum, bazen bambaşka şeyleri incelerken bulduğunuz o enerjiyi. Bu yüzden hep farklı türleri ele aldım: Dram, korku, gerilim ya da "Agora"daki gibi karma türleri.” “Regression”, filmin yapımcısı Fernando Bovaira'ya göre gerilim türünün dışında diğer türleri de içerisinde barındırıyor. Şöyle anlatıyor: “Alejandro türleri dönüştürüyor. Filmin adı çok uygun çünkü belli bir yere kadar film, insan zihninin tuhaflığı ve karmaşıklığı hakkında. Alejandro Amenábar ise şöyle anlatıyor: "Regression'da olan bazı şeyler korku türüne uyuyor ama aslında suç unsurları taşıyan bir psikolojik gerilim. Asıl olarak 70'lerin gerilim ve korku filmlerinden etkilendim: “The Exorcist”, “Rosemary's Baby”. Tüm bunlardaki kısıtlamaları geri getirmek istedim. The Others, 40'ların, 50'lerin ve 60'ların filmlerinden esinlenmişti, bu film de 70'lerden esinlendi. O ahenkli, ağır ilerleyen tonu geri getirmek istedim. Ama en çok anlattığım hikâyeyi ciddiye almak istedim." Türe duyulan saygı, projede yer alan ekip üyeleri arasında, oyuculardan tutun filmin estetiğinden sorumlu kişilere kadar herkes için geçerliydi. Görüntü yönetmeni Daniel Aranyó şöyle anlatıyor: "Alejandro bu filmi yapmayı teklif ettiğinde filmin her anının inandırıcı olmasının kendisi için çok önemli olduğunu söyledi. Sanki 70'lerde bir film izliyormuşsunuz gibi hissetmeliymişsiniz. Diyaloglar kısıtlı, karamsar bir havası olan bir film olacaktı. Karakterler arasında yakın bir bağ olmasını, anlattığı hikâyenin de güvenilir olmasını istiyordu. 

Gerilim filmlerindeki merakı yaratmak için günümüzde kullanılan araçlardan uzak durmalıydık. Hikâye sizi yavaş yavaş yönlendirecekti." bile geldi. Alejandro Amenábar şöyle anlatıyor: "Satanist Ayin Tacizi olarak bilinen tuhaf ve korkunç bir yapbozu bir araya getirme girişiminde, polis soruşturmalı, psikolojik danışmanlı bir dizi gerçek olay meydana geldi. Suçlamalar ve itiraflar çok ağırdı, aileleri dağıttı, kaos ve sosyal panik yarattı. Hatta birkaç olayda ağır cezalar verildi. 21'inci yüzyıldan birinin perspektifinden bakarak 80'ler ve 90'lardaki o davaları incelemek çok ilginç oldu." Fernando Bovaira'ysa şöyle ekliyor: "Beyin incelemeleri, bilim insanları için yeni bir sınır. Hâlâ anılarımızı nasıl işlediğimiz, zamanın ve manipülasyonun onları nasıl değiştirebildiğine dair çok az bilgimiz var. Din ve bilim,farklı dünyalara ait olsa da, Stephen Jay Gould'un dediği gibi, psikoloji hâlâ bebeklik aşamasında ve her an batıl inanca dönüşebilir. Regression'da, Raines ve Peder Beaumont, farklı alanlarda mücadele etseler de, birbirlerine zannettiklerinden daha yakınlar aslında."


Filmin başında suça dair ihbar yapıldığında, Regression'daki karakterler kovalamacaların ve şeytana tapma ayinlerinin dünyasına giriyor ve şüphelerini kanıtlayacak ve suçluları hapishaneye yollayacak delilleri bulmak için zamana karşı yarışıyorlar. Amenabar şöyle anlatıyor: "Olay büyüdükçe, medya, tanık ifadeleri ve satanist tecrübelerle ilgili yazılan yazılar,çok önemli rol oynadı. Bir de tabii filmin kendi etkisi de var." Orta Batı'da küçük bir muhit ve burayı çevreleyen devasa alanlarda geçen filmin kurgusu, hikâyeye ekstra öğeler katan bir sahne yarattı. Orta Batı, çok küçük dünyaları içeren, geniş açık alanları olan bir yer. Filmde tipik bir Amerikan kasabası görüyoruz. Herkesin herkesi tanıdığı dağınık evler var. Bu tip kapalı alanlarda, yapılan hatadan ötürü duyulan vicdan azabı daha da yoğunlaşır. Ana karakterlerin üzerindeki en büyük yük vicdan azabı. Yapımcılar şunu merak etmiş: "İçimizdeki korkuyu ne tetikler?" Filmin oyuncularından Ethan Hawke şöyle diyor: "Film, niye korkmak istediğimiz, korkmaktan niye hoşlandığımız ya da niye ondan hem nefret edip hem de onu çok sevdiğimizi, kişiliklerimizin büyük kısmında korku ve vicdan azabı bulunmasıyla olan ilişkimizi inceliyor biraz." Fernando Bovaria için "Regression korkuyla ilgili bir film. Korkularımızla nasıl yüzleştiğimiz ve bazen bu korkuların nasıl en kötü kâbusumuza dönüştüğüyle ilgili. Bir suç hikâyesi gibi oluşturulmuş ama soruşturulan suça dair görünürde hiçbir delil bulunamamış. Dedektif türünde, birinin suç işlemesini kaosu tetikler. Soruşturmanın başarısıyla dedektif de yeniden düzen sağlar. Regression'da ana karakter Bruce kendini vakaya o kadar kaptırıyor ki, orada mahsur kalıyor. Gerçek avına çıkan adamın kendisi ava dönüşüyor."

Yönetmen :Alejandro Amenábar

Yapımcılar: Alejandro Amenábar, Fernando Bovaira,Christina Piovesan 

Türü:Gerilim

Oyuncular: Emma Watson, Ethan Hawke, David Thewlis, Devon Bostick, David Dencik

Yapım Yılı:2015

Vizyon Tarihi:09 Ekim 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder